McLaren
McLarens kommande superbil som med all sannolikhet tappar kläderna kring Paris-salongen senare i höst ryktas vara innehavare av uppemot ettusen hästkrafter när alla dess propulsionskällor samarbetar...
Dodge Viper
Den amerikanska giftormen Viper rullar fram igen meddelst 8.4 liter svept slagvolym. Ja, heltokigt men beundransvärt. Snudd på 1k-nm alstras också som via vägen en handrodd sexväxlad låda leder ursinnet till de två gummivalsarna bak som i Mk.II-utförande faktiskt har en chans beväpnade som de är med ESP och ASR...
Countach vs. Testa Rossa
Åttitalets orsakade svårartad gamnacke hos varje petrolionist värd namnet då endera av dessa automotiva aliens gjorde entrè i gatubilder världen över. Hur smakar de nu, 25 år efter deras absoluta och otvetydiga (well...) succè?
Volkswagen Carbon Golf GTI
Högintressant detta för alla och envar som är intresserade av Volkswagens precis introducerade generation sju av sin stilbildare Golf. En testmula har siktats i Tyskland och rapporterna gör gällande att det är med kolfiber och aluminium vikttrimmad GTI som kommer introduceras framöver, måhända till 40-årsjubileèt av Golfens gestation. Kring dubbel-hundra kilo sägs dessa material kapa från de 1345 som dagens GTI bekymrar vågen med. Att VW introducerar denna high-tech i sin volymbil Golf kan enbart betyda att de har knäckt både produktions- och ekonominötter. Vilket, om man läser Autocars rapport de verkar ha gjort... Kolfiber i en relativt tam brödbil. Återigen, högintressant. Ferrari är utåttalade när de hävdar, i förlängningen, att McLaren och Lamborghini är en smula hetlevrade på kolfiber-gröten när de med sådan försyn sätter sin tilltro till materialet som fabrikationsdel i relativt massproducerade vagnar. F själva kommer enbart bruka kompositen till lågseriebilar, som till exempel F40, 50 och så vidare...
Oavsett, forza Volkswagen!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar