onsdag 22 augusti 2012

Bugatti Galibier konturskönjs...

och det är EBs egen CEO Wolfgang Dürheimer själv som står för penndragen. I en intervju med amerikanska tidsskriften Road & Track skissar han upp följande:

 “simply the best luxury sedan in the world (and) the most beautiful large four-door in the world”
 “faster than anything on the market”
“innovative ideas that are a first in the automotive business as a whole”

och vid frågan om hybrid-drift är vägen framåt för Bugatti svarar Dürheimer, med en lättnadens suck för Automobilianas gäng av self-confessed octane-o-holics...

“Right now, the priority is sheer power, not a hybrid.”

Den enda hästkraftssiffran som nämns av B-chefen är intresseretande nog "över tusen". Om en av de explicita prestandaparametrarna för projektet är att hålla resten av luxury-power världen bakom sig, allehanda tuners inkluderat, ser artikelförfattaren på Road & Track att det snarare är närmare 1400 kusar som Bugatti kommer krama ur den sextoncylindriga motorn.

Helt plötsligt ter sig Jeremey Clarksons avslutningsord när han avslutade TopGear-episoden med Bugattis Veyron i huvudrollen som en smula förhastade. Vad han sa? Typ, "sorgligt nog så har vi här sett den snabbaste, starkaste, snyggaste bil som någonsin kommer produceras. A Concorde moment in the history of the automobile. Thank you for watching."

Med facit i hand säger vi bara "well..."...

















Utsökt detaljarbete


Underbar mittkonsoll






http://blog.caranddriver.com/bugatti-galibier-detailed-will-have-more-than-1000-hp/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar