torsdag 25 oktober 2012

Porsche Cayenne Diesel S: oäven ordföljd?

Kanske krävs det att de riktiga Porsche:ofilerna sätter sig bakom ratten på denna dieseldrivna skuta och smakar på de 850(!) newtonmetrarna för att de skall acceptera dödens bränsle i en av Ferdinands firma konstruerade bilar. Som jämförelse hyste den TDI V10a Volkswagen nedsänkte i motorrummet på generation ett av Touareg  maximalt 750 drivaxelssnurrande `torques`. Lika kvick som en Boxster S om än inte så agil och lätt på sina fyra Pirellis dock...

                         En alltjämt behagligare framtoning än den något klumpigt gesterade generation ett...


Samma omdöme som ovan.


"Kommandobryggan" som det heter i motorpressen. 


Designad plastsköld som troligen genomgått X antal testkliniker där parametrar som "maskulinitet", "styrka" och "robusthet" mäts och analyseras. Eller så monterar ni bara av den och låter toppen andas fritt och ledigt. 


Lamborghini LM002 uppdaterad? 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar