onsdag 3 oktober 2012

Snabbt, sent och smutsigt...

Volkswagen Phaeton Mk. II under utveckling enligt R&D-chef Dr Hackenberg. Den kvintessentiella luxo-sleepern...?




Apropå VW, den retinaretande BlueSport roadstern vi kollektivt saliverat över är officellt satt på is. Tillsammans med retro-skåpbilen Bulli och Polo Coupè... Tragiskt, men kan inte bönräknarna` få kredit och debit att dansa vals så finns inget business case.




På annat håll under VW-paraplyet har företagssyskonet Porsche kört Ringen runt med den nyligen introducerade 991 Carrera S. Tid? Kvickare än generationsbrodern 997 Turbo... That`s utveckling for you.  Törs vi spekulera i en tid under 7`15" för den kommande 991 Turbo...?





Ferraris kommande Enzo 2/F70 består av en jättetolva och ett batteri med elmotor. Nedan sägs detta innovativa propulsionssystem synas... Kanske. Ferrari har varken dementerat eller sagt bu.



Autocars journalist Holder har hamrat ihop en blogpost om F70/Nästa Enzo som är läsvärd...



Och... Volkswagen Golf iförd sin sjunde karosskostym sedan konceptionen 1974 har provats av Autocar. Omdöme? Klassledaren är mer klassledare nu. 




Som avslutning, dagens fynd. Ett via brevinkastet och det andra på ett antikvariat liggandes på Timmermansgatan på Södermalm i Stockholm...

CARs tjockaste nummer hittills, 50-årsjubileum med poster, listor och greatest cars naturligtvis. SAAB-bok hittades i en dammig hylla. 1995-vintage give-or-take.



Auto Motor & Sports projektbil Subaru XT oglamoröst parkerad strax utanför där allting det andra hände...


BMW M6 coupè med motor...


och de där polerade oljerören till de dubbla kompressorhusen.


M6 kommer med ratt naturligtvis...


och växelspak AKA motivationspiska.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar