En unik V12a utvecklar 800 hästkrafter som med hjälp av ett KERS-system toppar 950 under korta stunder. Vmax sägs vara kring 370 km/h och resan dit kan räknas i futtiga sekunder. Den mest imponerande siffran anser Automobiliana vara bilens ytterst låga vikt. Elmotorn väger i sig 150 kilo och ändå stannar vågen på ynka 1280 kg. En mycket respektingivande siffra och en klar signal på att ingenjörerna i Maranello tagit sitt uppdrag på största allvar.
Bilar, fordon och människorna där bakom. Kan också innehålla spår av andra precisionsproducerade ting.
torsdag 31 januari 2013
Ferrari F150 i siffror...
som i Matrix.
En unik V12a utvecklar 800 hästkrafter som med hjälp av ett KERS-system toppar 950 under korta stunder. Vmax sägs vara kring 370 km/h och resan dit kan räknas i futtiga sekunder. Den mest imponerande siffran anser Automobiliana vara bilens ytterst låga vikt. Elmotorn väger i sig 150 kilo och ändå stannar vågen på ynka 1280 kg. En mycket respektingivande siffra och en klar signal på att ingenjörerna i Maranello tagit sitt uppdrag på största allvar.
En unik V12a utvecklar 800 hästkrafter som med hjälp av ett KERS-system toppar 950 under korta stunder. Vmax sägs vara kring 370 km/h och resan dit kan räknas i futtiga sekunder. Den mest imponerande siffran anser Automobiliana vara bilens ytterst låga vikt. Elmotorn väger i sig 150 kilo och ändå stannar vågen på ynka 1280 kg. En mycket respektingivande siffra och en klar signal på att ingenjörerna i Maranello tagit sitt uppdrag på största allvar.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar