Så har äntligen F10 M5-embargot släppt och de initiala testerna är relativt positiva, gnäll om im-precis styrning, viss turbofördröjning och den ofrånkomliga karaktärsförskjutningen iom övergången från hysteriskt varvande NA V10 till V8 kryddad med två turboaggregat. Där det maximala vridmomentet tidigare producerades över 6000 rpm, ger F10 sitt maximala ork från knappa tomgångsvar; 1500rpm. Momentklippan som ligger lika platt som AyersRock över hela registret ger förutom sann effortless motoring också den något matta bieffekten att man egentligen inte behöver varva sig upp i den högre motorstratosfären. En något avtrubbad, mjukare upplevelse.
Autocar är i stort imponerade av BMW M5 och ser i princip alla konkurrenterna hasta mot ritborden för att möta det nya motståndet...
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/BMW-5-Series-M5/259268/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar