I form av Brabus Bullit Coupè. Siffersalladen är monstruös och med ett mono-ord svårgreppbar. I ett C-klass coupè-skal har männen från Bottrop nedsänkt en V12 som i gängse fall kallar S-klass sin hemvist. När den bor där sveper kolvarna över 5.5 liter men denna volym står sig slätt mot de 6.3 som folket i B borrar upp den i. Påfläktad medelst två turboaggregat producerar detta Krakatoa till kraftkälla 800 hästkrafter och 1420 stycken newtonmeter av vridmoment. Betänk att en Bugatti Veyron SuperSport ur sina åtta liter W16, påandad av fyra turbiner producerar 1500 Nm...
En reflektion över hur mekaniskt naken installationen är i Bullit. Inga förskönande plastsköldar eller falska inlägg för mer detonationsdefinition. Full frontal för f-n!
Nå. Siffrorna.
0-100 3.7 sekunder
0-200 9.8 sekunder. Detta mått är numera måttstock för dagens och framtida prestandabilar. Framförallt men inte bara på grund av hur man får flera hundra hästkrafter och dito newtonmeter att hitta fäste i startögonblicket.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar