En intressant jämförelse är den W16-motor som bor i Bugattis Veyron. Med fyra turboaggregat tvångsandandes de sexton cylindrarna skapar den 1250 Nm... Tidernas största motor med minst svept slagvolym/Nm-ratio...?
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/261895/
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/Mercedes-SL-65-AMG-2012-first-official-pictures/
http://www.worldcarfans.com/112032042561/2013-mercedes-sl-65-amg-revealed
Nåväl. Antalet hästar stiger till 621, tiden till 100 kilometer i timmen anges till fyra sekunder blankt följt av 11.8 till dubbelhundra och vikten på åket har sjunkit med 170 kilo till 1950. En ansenlig viktminskning även om en turkisk cementsäck (50kilogram...) under två ton rimmar dåligt med Mercedes klassiska beteckning S(port)L(eicht)... Notera att detta är den första vagn som är försett med AMGs nya grillarrangemang med dubbla blad och Mercedes-stjärnan stolt i mitten.
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/261895/
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/Mercedes-SL-65-AMG-2012-first-official-pictures/
http://www.worldcarfans.com/112032042561/2013-mercedes-sl-65-amg-revealed
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar