torsdag 31 maj 2012

Shimano introducerar DuraAce 9000

Och den mest retinaretande delen, med trucklast ögonfriktion, är det från ett vitt papper nykonstruerade vevpartiet. Fyrarmad och asymmetrisk går Shimanos tankar att där påfrestningen är som minst nödgas minst materiell support. Att det också går att montera kedjehjul med tandantal från 34 upp till en Fabian Cancellara-tacotallrik (55) på samma vev är en intressant utveckling. Trots att Det Stora S:et återigen introducerar, ta da, en ny bultcirkelstandard...

 Automobiliana, innehavare av ett DuraAce-parti anno serie 7800, finner vevarna vara ett ögonsår av rang, tid måste rinna under bron innan dessa Terminator-esqua kraftöverförare hittar sin plats jämte Campagnolo Record och Mavic Starfish från 80-talet...

Ha också i åtanke att Shimano kommer introducera en Di2-variant av denna grupp, 9070, vad det lider...

                                                Shimano Dura Ace 9000: X marks the spot...?



                                                Shimanos junior trainee glömde en arm...


Prototyp-broms


Och en utvecklings-växel...


Reglaget som bestämmer över bakväxelns vara... I prototypform...


Den färdiga produkten. Eller nä, Revision 2, med andra ord, snart hos din lokala cykelhandlare...


Avsevärt mer kontrollerad kraft än 7900...


Hornhinneskav... 


Från andra hållet...


Den uppåtgående solens finest engineering...?


Delar som flyger säkert under prototyp-paraplyet. Hittar någon en blesyr eller fel så kan tillverkaren alltid hävda "Prototyp!"


Dualistisk monokromitet...


The Italian Stallion Pinarello Dogma 2 utrustad med Shimanos 9000... Ingen superharmoni vevarmsmässigt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar