En ledtråd till de fullkommligt eldfängda siffror GT-R producerar är dess höga vikt och den i regel förhatade massan är kontroversiellt nog en nyckel till det hejdundrande asfaltsskrynkleriet som Nissans raket är berömd för. Enligt Herr Mizuno.
Den bästa biten? Att GT-R kommer utvecklas och vässas under fem år till. Som Chris Harris skriver i ett svar på artikeln, vad kan vi förvänta oss av 2016-års Japanska Jätte? 700 hästkrafter och en tid runt Nordslingan under sju minuter...?
Good times ahead...
Det finns en bil där någonstans i virrvarret av teori(er)...
AutoExpress har en intressant intervju med Projektledare Mizuno. På frågan om årsmodell -12 av GT-R närmar sig den dubbelturboladdade V6ans naturliga hästkraftstak, svarar Mizuno:
"Not, it’s not the limit. Better handling, acceleration and stability is all possible. At this point we’ve reached 80 per cent of the car’s potential, there’s still another 20 per cent still to come."
80%-ig prestanda nådd. Konturskapande kontext folks...
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/274504/kazutoshi_mizuno_qa.html
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar