“simply the best luxury sedan in the world (and) the most beautiful large four-door in the world”
“faster than anything on the market”
“innovative ideas that are a first in the automotive business as a whole”
och vid frågan om hybrid-drift är vägen framåt för Bugatti svarar Dürheimer, med en lättnadens suck för Automobilianas gäng av self-confessed octane-o-holics...
“Right now, the priority is sheer power, not a hybrid.”
Den enda hästkraftssiffran som nämns av B-chefen är intresseretande nog "över tusen". Om en av de explicita prestandaparametrarna för projektet är att hålla resten av luxury-power världen bakom sig, allehanda tuners inkluderat, ser artikelförfattaren på Road & Track att det snarare är närmare 1400 kusar som Bugatti kommer krama ur den sextoncylindriga motorn.
Helt plötsligt ter sig Jeremey Clarksons avslutningsord när han avslutade TopGear-episoden med Bugattis Veyron i huvudrollen som en smula förhastade. Vad han sa? Typ, "sorgligt nog så har vi här sett den snabbaste, starkaste, snyggaste bil som någonsin kommer produceras. A Concorde moment in the history of the automobile. Thank you for watching."
Med facit i hand säger vi bara "well..."...
Utsökt detaljarbete
Underbar mittkonsoll
http://blog.caranddriver.com/bugatti-galibier-detailed-will-have-more-than-1000-hp/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar